Thursday, 17 March 2016

Jom Fitness­čĺ¬


hye . Ni cerita kelmarin . Huhuhu...... jom berfitness dengan Ain ! Hahahaha . okay sebut pasal fitness ni ramai perempuan dekat luar sana tu dah fitness kan ? Body cantik slim dengan bicep nye , xde lemak dekat perut . Selalu perempuan ni lemak dia jatuh dekat perut , hiksss . Sebab perempuan ni kan suka makan . So ia nampak kesan dari semasa k semasa . Kalau tak jaga dari sekarang , nanti esok lusa dah susah dah , nak kena exercise lagi . rata² perempuan zaman sekarang jarang exercise . Yes memang jarang exercise . Sekarang abad ke 21 , ramai nak kurus dengan ambik suplement entah pape dekat luar sana tu . Entah elok k tak untuk antibodi kita . Ain paling tak suka kalau nak kurus ke ape kena makan suplement . Ia maybe akn memudaratkan lagi kesihatan kita . Sape yang tahu kan ? So Ain sarankan lebih baik exercise n kurangkan pengambilan makanan yang berlemak & yang ada kolestrol tinggi . Exercise 3 kali seminggu dah cukup . Yang penting jaga pemakanan & diet seimbang tu . Bukan nak diet terus x makan nasi semua tu . Itu lagi teruk .

Ain ada sorang kawan ,. Okay dia memang berisi sikit , nak kata gemok tak jugak . Nak kata obes lagi la tak . Cuma pipi dia agak tembam la . Dia selalu cakap nak diet . Asal turun rehat je dia tak makan , katanya dia . Okay macam ni la , diet bukan yang tak makan nasi terus . Kena diet dari segi fizikal & mental . Kalau tak makan nasi , tak makan sayur , macam mana nak bertenaga ? Nasi tu karbohidrat so ia membekalkan tenaga kepada badan kita. Karbohidrat , protein , lemak , pelawas & semua tu kena ambik dalam kuantiti yang sedikit. Exercise pon kena. Dalam 30 minit dalam sehari. Berjalan pun dah kira exercise . Turun tangga pun dah kira exercise sbb ia baik untuk jantung. Peredaran darah dalam jantung tu akan berjalan dengan lancar .

So saya rasa setakat ni sahaja pengkongsian pasal fitness ni. So selamat mencuba jadi fitness­čĺ¬

No comments:

Post a Comment